Fra 2. april 2025 må alle norske Crystal Palace-supportere søke om elektronisk innreisetillatelse (ETA) før vi reiser til England. Dette er en del av Storbritannias nye digitale innreisesystem som omfatter reisende fra de fleste europeiske land, inkludert Norge.
ETA er en digital reisetillatelse som gir deg rett til å reise til Storbritannia (altså ikke et visum, men det ligner jo litt…). Den koster £10 (omtrent en pils på Gardermoen, dvs. ca 150kr) og er gyldig i to år eller til passet ditt utløper – avhengig av hva som kommer først. Med denne tillatelsen kan du reise til England et ubegrenset antall ganger i løpet av gyldighetsperioden.
Søknadsprosessen åpnet 5. mars 2025, og det anbefales å søke i god tid før planlagt reise. Den enkleste måten å søke på er via den offisielle “UK ETA”-appen, som kan lastes ned fra App Store eller Google Play Store. For å søke trenger du passet ditt, en e-postadresse og et betalingskort. Alle reisende, inkludert barn, må søke individuelt, men du kan søke på vegne av andre personer hvis nødvendig. Tillatelsen blir digitalt koblet til passet ditt.
Undertegnede, samt andre som allerede har sikret seg tillatelse, fikk svar etter et minutt eller to, men det anbefales å beregne opptil tre arbeidsdager for å være på den sikre siden. Personer som allerede har gyldig opphold i Storbritannia er unntatt fra ETA-kravet.
For oss Palace-supportere som gleder oss til sesongavslutningen (og cupfinale!?) og kamper på Selhurst Park, betyr dette at vi må være litt mer framsynte når vi planlegger turene våre. Sørg for å søke om ETA i god tid før du bestiller billetter og reise.
Mer informasjon finner du på den britiske regjeringens offisielle nettside for ETA-ordningen og i våre offisielle kanaler, hvor vi vil oppdatere med praktisk informasjon.
God tur til Selhurst Park og COYP!
Ørneblikket 115 er på vei til postkassene der ute! Det har dessverre blitt en forsinkelse hos trykkeriet, så derfor har det tatt lengre tid enn vanlig denne gangen, men det bør dukke opp i løpet av få dager.
Up the Eagles!
Godt nytt år, alle sammen! Vi starter året med å invitere til innsats for Crystal Palace Supporters Norway i Supporterunionens supportercup. Cupen går av stabelen lørdag 7. juni og vi håper så mange som mulig stiller opp!
Som tidligere har vi ingen krav til fotballferdigheter, dette er sosialt og gøy! I forbindelse med cupen blir det også årsmøte i CPSN og også hyggelig sosialt samvær utover kvelden.
Come On You Palace!
Denne sesongen har Jan Henrik og Andreas slått på stortromma og investert i sesongkort. Hele 4 plasser på Arthur Wait, felt Y, rad 23 er tilgjengelig i flere av sesongens hjemmekamper. Dette er en bra mulighet til å sikre seg flere plasser samlet, noe som ikke alltid er så lett på Selhurst Park.
Ved interesse tar du kontakt via epostadressen sesongkort@crystalpalace.no og forhører deg om kampen du ønsker å se.
For oversikt over tilgjengelighet, må du sjekke følgende regneark: Sesongkort Selhurst Park 24/25. Her finner du også ytterligere informasjon, bl.a. om priser.
NB! Sesongbillettene deles hovedsakelig med Palace-supportere og aldri til tilhengere av bortelaget.
Crystal Palace FC har publisert en oversikt over når billetter til sesongens hjemmekamper legges ut for salg. Det er verdt å merke at kampene fordeles i tre kategorier, A, B og C. Til kategori A-kampene kan betalende medlemmer i CPFC kjøpe 2 billetter, mens man kan kjøpe 4 billetter til de andre kategoriene.
Datoene er ikke endelige og det kan komme endringer, så det er verdt å følge med på klubbens hjemmeside for oppdateringer.
Datoer finner du her: https://www.cpfc.co.uk/tickets/tickets-on-sale-dates/
Kenneth Torgersen Bjørneng varslet sin avgang som leder i CPSN i vinter og styret i supporterklubben har vært på jakt etter en arvtaker siden da. Mange gode kandidater har takket nei, men da det var tid for supportercup og årsmøte dukket det heldigvis opp en som hadde lyst å lede Crystal Palace Supporters Norway inn i fremtiden: Øystein Orheim!
Øystein skal være et kjent navn for de fleste, da han har vært redaktør for Ørneblikket i mange år og en aktiv bidragsyter i supporterklubben, så CPSN er i de beste hender!
Takk til Kenneth for strålende innsats i CPSN og takk til Øystein som overtar stafettpinnen!
PS: Supporterklubben søker stadig en som kan ta ansvar for å arrangere to fellesturer per sesong! Ta kontakt dersom du kunne tenke deg å bidra: post@crystalpalace.no

