
Vi har fått en forespørsel fra noen Ipswich-supportere som skal se laget sitt motta Palace 2. juledag, og ønsker å kunne spare noen pund dersom Palace-supportere skal over i samme ærend…
Hei!rnDette er et skudd halvveis i blinde, men vi prøver.rnTre norske Ipswich-supportere reiser til England 2. juledag for å se Ipswich – Palace (og senere flere Ipswich-kamper i romjulen). Vi skal reise med Norwegians morgenfly, som av en eller annen grunn går usedvanlig tidlig fra Gardermoen denne dagen og er framme på Stansted kl. 08:30 lokal tid.rnSiden Boxing Day går sin gang uten tog og buss, er vi nødt til å ta taxi fra Stansted til Ipswich; en drøy times tur der taksameteret løper løpsk.rnVårt spørsmål til dere:rnSkal tilfeldigvis noen norske Palace-supportere til England og se denne kampen? I så fall, vil dere være med og dele drosjeregningen Stansted – Ipswich?
Vennlig hilsenrnGeir Ingvald JacobsenrnHamar
Geir Ingvald Jacobsen kan kontaktes på geir_ingwall@hotmail.com

Jeg har nå lagt inn Inges artikkel om tur til Palace, Selhurst og Croydon på nytt. Denne har vært etterlyst tidligere, og er en flott kompanjong for jomfruturen til Sør-London og Palace-land. Det er noen år siden artikkelen stod på trykk i Ørneblikket, så den er delvis oppdatert av undertegnede, men det kan fortsatt forekomme enkelte feil eller mangelfull/utdatert informasjon. Dersom du finner dette, så kommenter det, så skal jeg få rettet det så snart som mulig!
Dersom du ønsker det, kan artikkelen fås i utskriftsvennlig format ved å trykke på printer-ikonet i artikkelen!
PS: Pubguiden er også rett rundt hjørnet. Her trenger jeg DIN hjelp til å lage en liste over “Palace-puber” i Skandinavia. Dvs. steder der du får sett tv-overførte kamper med slappfiskene i rødt og blått…

… Ørneblikket 48!
Omsider er siste punktum satt i Ørneblikket 48, og om punktumet er plassert riktig eller hvorvidt det er masse tegnsettingsfeil får du svar på innen så altfor lenge! Bladet er sendt til trykking, og jeg krysser fingrene for at alt går slik det skal.
Jeg kan selvsagt bare beklage at det har tatt så forferdelig lang tid å få ferdigstilt dette bladet, det er for dårlig jobbet av meg, rett og slett. Vel har jeg klaget og mast på stoff, men jeg kan bare understreke at det tross alt er jeg som har vært for lite aktiv med arbeidet. En stor takk rettes til alle som har bidratt til bladet, uten dere hadde det ikke blitt noe Ørneblikket 48 i det hele tatt.
Nå håper jeg at innholdet faller i smak, til tross for at mye av det er skrevet for evigheter siden. Jeg vil også legge til at det er ønskelig at så mange som mulig av dere som mottar bladet tar dere tid til å gi tilbakemelding på hva som skal skje med supporterklubb og -blad når jeg etter sesongen gir meg som redaktør. Diskusjonen kan forsåvidt gjerne tas i forumet i denne tråden: Ørneblikkets og Supporterklubbens framtid

Alle må huske at QPR – Palace går LIVE på Sky Sports mandag kveld, nærmere bestemt klokka 20.45! Vi som bor i Oslo møtes på Belfry i Lille Grensen, som i følge spørreundersøkelsen til høyre er det mest populære valget i hovedstaden! Dere som bor i Bergen kan se kampen på Fotballpuben.
Borteseier!!!!!

Da jeg er i ferd med å oppdatere språkfilene her på rednblue.org, kan det være både mangelfulle og feilaktige oversettelser her og der, i tillegg til “rare” tegn. Dette har med kodingen av filer og database å gjøre. Dessuten er en del av oversettelsen basert på danske “sprogfiler” så det vil også være enkelte seksjoner av sidene som kun er tilgjengelig på dansk for tiden.
Forhåpentligvis vil en fullstendig norsk språkdrakt til rednblue.org være klar i løpet av et par uker.
Beklager hvis dette medfører problemer for brukerne. Skulle du har problemer i forbindelse med dette, så vennligst kontakt meg med detaljer, så skal jeg se hva jeg kan få gjort!

Jeg antar at en stor del av dere som er medlemmer her på rednblue.org også er medlem i Crystal Palace Supporters Scandinavia. Dersom du ikke er det, håper jeg du vil vurdere å bli medlem, klikk her for informasjon om hvordan du melder deg inn. For ordens skyld kan jeg legge til at du ikke automatisk blir medlem av supporterklubben ved å melde deg inn på sidene våre!
Arbeidet med sidene pågår med både små rettelser og endringer her og der og det ville vært fint om alle som er medlem av supporterklubben kunne sende meg en mail ( christian@rednblue.org ) med fornavn og etternavn slik at jeg kan gi CPSS-medlemsstatus til dere. Foreløpig betyr ikke denne statusen noe, men det er mulig at den vil gjøre det på et senere stadie, dessuten vil det være en fin måte å samle mail-adresser til medlemmer av Crystal Palace Supporters Scandinavia. Mail-adressene vil selvsagt ikke distribueres fritt, men etterhvert ønsker jeg å opprette en mailing-liste eksklusiv til CPSS-medlemmer med siste nytt om både supporterklubben og Ørneblikket, samt evt. annet (forslag?).
Uansett: la oss håpe at Palace tar sesongens 3 første poeng i ettermiddag!!

I begynnelsen av oktober kommer fotograf Hy Money’s bok spekket med fotografier fra de siste 35 årene av klubbens historie. Boka er på hele 380 sider(!) og vil veie 1,5 kilo og blir en skikkelig godbit for alle Palace fans. Vi har fått et kjempetilbud på forhåndsbestilling av boka hvor vi slipper unna med kun de faktiske kostnadene og ikke behøver å betale porto. Prisen vil boka vil ligge £22 (ca. 260kr) og da vil du også få navnet ditt i den. Alle som er interessert kan kontakte meg på e-post kai_lindseth@hotmail.com eller telefon 90653894, så lager jeg en liste og sender bestilling senere. Tilbudet har begrenset varighet og senere vil portokostnadene øke dramatisk.
Boka er en del av supporternes hundreårs markering og hvis du ønsker mer informasjon klikker du deg inn på http://www.eagles100.org.
Postet av Kai]

Sesongåpning både for Palace og Ørneblikket i disse dager. Arbeidet med ØB går ufortrødent fremover, også selv om undertegnede har annonsert sin avgang… Bidrag til dette nummeret er som vanlig svært ønskelig, og jeg håper både gamle og nye skribenter vil skrive noen ord til bladet. Det må jo være mange følelser og reaksjoner vedrørende vårens nedrykk og den nye sesongen som er i gang. Noe annet ville være merkelig!
Så moralen er at du oppfordres til å komme med din mening om Palace, Ørneblikket, rednblue.org eller Crystal Palace Supporters Scandinavia!

