
Dette er en kort oppsumering av møte før Derby.rnDette var et møte som ikke har noen besluttningsmyndighet, men et møte der man fikk luftet forslag før man lager agenda til Årsmøte. Jeg refererer fritt etter hukomelsen så om noen føler at vi blei enige om noe annet, eller føler seg feil sitert legg inn en kommentar.
1. Kontigent rnDet var bred enighet om å flytte kontigent innbetaling til en dato, og følger sessong. F.eks 1.8 Og at man betaler for en sessong. Hver sessong skal ha 4 blader. Nye medlemmer motar blader for hele sessongen ved innmelding.
2. VedtekterrnDet er usikkerhet om hvilke vedtekter som gjelder, og hvor de står skrevet ned. Kai, Inge og Christian skulle kikke etter dem. Bjørn skal lage et forslag til nye vedtekter som evt må vedtas på Årsmøtet med 3/4 flertall.
3. Regestrering i enhetsregisteret.rnVi var enige om at det var noe vi skal gjøre da det er Gratis. Hvorfor vi mener det er viktig vil bli forklart på Årsmøtet.
4. Rot i medl. listerrnFormannen la sitt hode på hoggestabben, og møte valgte og ikke hugge. rnBjørn mener tiltakene i pnk.1 vil hjelpe på og holde medlemslistene mer riktig. (et ordentlig skippertak, fremmfor mnd rot) møte var enig om at Klubben må ha patente lister.
5. Valg rnVi blei enige om at vi skulle forsøke og skaffe avløser til personer som har innehatt verv i klubben over lang tid. Ellers virket det som alle andre verv tar et år til. Personlig mener jeg klubben trenger et styre, noe som faller under pnk 2.
Etter hvert skal jeg sette sammen en agenda for årsmøte, med instillinger bygget rundt dette møte. Årsmøte vil vedta eller forandre innstillingene.

Yes, Ørneblikket nr 53 er ute! I dette nummeret kan du lese om Palacespillere før og nå, overtro, 80-åra, Geoff Thomas, Nordiske spillere i Palace, Peter Taylor, reisebrev fra Midlands, ex-Palacespillere i Norge, statistikk om play-off og mye annet. Til sammen 28 sider smekkfulle med Palace-stoff som du ikke kan unnvære!rn rnAlle skandinaver med en flik av interesse for Crystal Palace FC må være medlem i CPSS og motta Ørneblikket. Er du i tvil så les mer om Ørneblikket i lenkene over og sjekk nedlastninger for å få en liten smakebit. Vi er så beskjedne at vi våger å omtale oss selv som “Nordens beste menighetsblad”, for det lages ikke bedre blad i Norden for så få lesere! rn rnGod fornøyelse igjen til alle medlemmer i CPSS! rnTil dere andre – ikke vent med å melde deg inn. Så vil også du motta Ørneblikket!
rnPS : Neste blad vil foreligge ca 1. juni. Vi har allerede mange oppslag klare, men hvis du vil bidra så ta kontakt med dine ideer! Eller meld deg som skribent og få et lite oppdrag. Jo flere som er med på å bidra til bladet, dess bedre blir det!

Jeg er pga tvungen tidlig ferieavikling nødt til og melde forfall til årets Årsmøte. rnDette er både synd og dumt, siden jeg er valgt leder av CPSS. rnMen i den sammenheng innkaller jeg til et åpent medlemsmøte lørdag den 28.4 i Oslo et sted, på dagtid.(kommer med detaljene seinere.) Der håper jeg flest mulig dukker opp. (spesielt redaktøren og de med oppgaver i Cpss.) Dette er møte der vi tar opp og diskuterer hva enn vi måtte føle for rundt CPSS. Og selvfølgelig evaluerer innsatsen. Dette møte tar ikke beslutninger, men forbereder til Årsmøte.
rnKom gjerne med innspill allerede på bjern_3@msn.comrnOm dere har meninger og ikke kan møte send meningene deres også. rnHjelp til og lag en bedre klubb.
Et par stikkord for temaer jeg vil ta opp er:rnRekrutering av utsendere til ØB.rnHvordan vi syns grepene vi har hatt med ØB har fungert, og hva må vi bli bedre på.rnOpprettng av styre. rnPåmelding til Supportercupen,rnFlytte kontigenten til og følge sessongen.rnRegistrering i enhetsregisteret.
Siden sessongen er over får vi starte på nesternHilsen Bjørn

Vi har fått invitasjon til årets supportercup. Dette er noe vi har tradisjon for og gjøre så vi melder selvfølgelig på lag.
sted og dato er:rnVoldsløkka i Oslo lørdag 9. juni 2007
Det koster oss 700 kr så vi får ta e diskusjon om vi skal kreve en 100 lapp i påmeldingrnVi interesse her Forum

Da er endelig Ørneblikket nummer 52 i sendt i Posten, og vil være å finne i postkassene i begynnelsen av neste uke. Inge Lauritzen har igjen gjort en kjempejobb, og dere har mye spennende materiale å pløye dere igjennom!
Som vi har sagt tidligere, så har vi i CPSS hatt problemer med organiseringa av adresser og innbetalinger. Dette har vi jobbet mye med det siste halve året, og listene over medlemmer er godt oppdatert. Likevel kan vi ikke utelukke at det fortsatt er feil eller mangler der, og da er det fint om du hjelper oss med dette. På etiketten bak på bladet står det påminnelse om å fornye medlemskapet til de av dere som står i fare for å gå glipp av neste nummer av Ørneblikket grunnet manglende betaling. Mener du at du skal motta Ørneblikket, og ikke har gjort det innen det har gått en uke eller to, må du ta kontakt med Bjørn Knudsen, slik at vi snarest mulig får ordnet opp!
PS: Det tok litt tid i Posten for Ørneblikket ettersom det ble sendt som B-post. I fremtiden vil vi heller bruke den ekstra krona per blad og sende som A-post, så dere får rykende ferskt Ørneblikk i postkassa 😉

For dere som ikke er medlem av supporterklubben, er forrige nummer av Ørneblikket, nr 51, nå tilgjengelig under menyen ‘nedlastinger’. Det er 12 sider som viser litt av det Ørneblikket er per i dag.
For å få hele bladet, må du melde deg inn i Crystal Palace Supporters Scandinavia.
Nærmere info om medlemskap finner du under lenken ‘Supporterklubben’ eller du kan kontakte oss ved å bruke lenken som spennende nok heter: ‘Kontakt oss’

leder i CPSS, Bjørn, skriver følgende: rn
Til alle medlemmer av CPSS. Nå skal snart sende ut ØB52 og utsendelse listene er snart klare. Dere som ikke har betalt/eller skal betale i nær framtid (innen ØB53) vennligst gjør dette rett på nyåret. Alle som står på min liste vil få ØB 52 pluss noen tidligere medlemmer. Men alle som merket med rødt i våre register vil bli annsett som Ikke medlemmer ved utsendelsen av ØB53. Jeg skal prøve å sende med giro eller ta kontakt med folk som står som ikke betalt. Jeg har til og med skribenter til ØB på denne listen. Jeg håper at listene er blitt riktige nå, og at tilog med Espen skal motta ØB ved masseutsendelsen. Jeg ønsker dere alle en rød jul og et blått nytt år.

Fredag 22 desember spiller Palace hjemmekamp mot Sunderland. Kampen går kl.21.00 og sendes direkte på Sky Sports. I den forbindelse arrangeres CPSS sitt lille julebord i Oslo.rnSted: Solli peppes pizza og bowlingrnTid: kl. 17.30 (Bowlingbane er bestilt fra kl. 18-19, bord på peppes er bestilt kl.19)rnAktivitet: En bowlingrunde med etterfølgende pizza og øl på peppes. Ca. kl. 20.30 begynner vi ferden mot Belfry.
Håper alle i Oslo området tar seg tid og råd til å være med på dette! Ikke gå glipp av denne muligheten til å bli bedre kjent med de andre i supporterklubben!
Fint om alle som ønsker å delta sender mail til undertegnede (esp-olav@online.no), slik at vi har en viss oversikt over hvor mange vi blir.
Siste: Vi blir 6-8 personer på Solli bowling og pizza. Ytterligere et par regnes å komme direkte på Belfry. Bare hyggelig om flere ønsker å delta!
Vi sees!

