| Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Crystal Palace >> Crystal Palace Supporters Scandinavia | ||
| Forslag til forbedring | << Forrige tråd | Neste tråd >> | |
| Gå til side >> |
![]()
|
| Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø |
| Forfatter | Post |
| christian | |
nettredaktør![]() ![]() Registrert medlem #1
Sidene i sin nåværende form (e.l.?) har vært oppe siden februar, og jeg har småplukket litt her og der på dem. Enhver nettside sies å være under konstant utvikling, så også www.rednblue.org. Det er fortsatt en del ting jeg gjerne vil har realisert her, bl.a. BLOG (se http://no.wikipedia.org/wiki/Blog ) for de som måtte ønske det, primært faste bidragsytere til Ørneblikket og CPSS generelt. I tillegg vil jeg legge ut artikler fra bladet. Noe av arbeidet med dette vil jeg foreta i jula. Men grunnen til at jeg starter tråden er at jeg ønsker deres innspill på hva jeg bør gjøre her. Et forslag jeg har mottatt er en oppdatert tabell, så man til enhver tid kan se hvor Palace ligger plassert. Jeg jobber med saken. I tillegg kunne jeg tenke meg å ordne en meny som viser hva som er neste kamp for Palace. Forhåpentligvis kan jeg få automatisert disse tingene, så jeg slipper å oppdatere manuelt. Det gidder jeg ikke. B) Det er også slik at noen brukere av Internet Explorer har problem med Emotes i chatboxen, dette håper jeg å få fikset etterhvert, men det skal sies at systemet jeg benytter, e107 (se http://www.e107.org ) er i beta-fase, så noen ting vil være avhengig av systemets utvikling. På design-fronten så er det nåværende designet ålreit, syns jeg, men jeg gjør stadig noen småting her og der, som kanskje ikke er så synlig, nødvendigvis. Her vil jeg svært gjerne ha innspill! Bl.a. vet jeg ikke om hovedmenyen er mest gunstig som nå (dvs. linker til undersider plassert på en linje under logoen) eller som den var tidligere (dvs. vanlig side-meny). Innspill? Logoen har jeg snekra sjøl, og er vel grei, tror jeg, men om noen har andre forslag og kan lage noe bedre, så værsågod! Kort sagt, er det noe som helst du ønsker å se her eller som du ønsker endret, så er dette stedet å komme med det. Kanskje kan/vil jeg ikke gjøre noe med det, men jeg lover å se på alt av forslag!!! |
| Tilbake til toppen |
|
| christian | |
selvsagt vil jeg også få en fullstendig norsk språkpakke på plass her så snart en slik er tilgjengelig! |
| Tilbake til toppen |
|
| christian | |
Den første posten her, fra desember i fjor, forteller mye om hva jeg ønsker av innspill og hva jeg selv har grublet på. Likevel er det høyst gyldig fortsatt, og da jeg er ferdig som Ørneblikket-redaktør vil CPSS-tid settes av til rednblue.org... selv om jeg fortsatt vil bidra til Ørneblikket under Inges ledelse Som dere kan lese i nyhetsposten på forsiden, varer brorparten av besøkene her på rednblue.org kortere enn 30 sekunder. Nå er jeg ikke videre bekymret p.g.a. dette, da det er mye statistikk som bekrefter nettopp dette med tanke på folks nett-vaner, men jeg kunne ønske at vi kunne tilby noe mer her på sidene som ville fått folk flest til å ta seg noe bedre tid på CPSS' sine web-sider. Artikler fra Ørneblikket bør det absolutt være mer rom for her, og f.eks. Tor Øystein har ytret ønske om at hans bidrag til Bare TØV skal være tilgjengelige på nettet. Hva skal til for at DU og andre bruker mer tid på rednblue.org enn du gjør i dag??
|
| Tilbake til toppen |
|
| christian | |
Det kan være aktuelt å fjerne en hel del av det som allerede er her (f.eks. nytt om klubben i kolonnen til høyre på forsiden) for å se om dette i det hele tatt vil bli savnet. |
| Tilbake til toppen |
|
| Inge | |
![]() ![]() Registrert medlem #2
Hei Christian! Disse sidene besøker jeg for å få siste nytt om hva som rører seg i klubben. Jeg leser alle innleggene i snakkeboksen og går gjennom alle overskriftene i lenkene i høyre spalte. Jeg synes at disse lenkene gjerne må bli enda bedre og mer oppdaterte, selv om de jevnt over er bra (men det virker som det er litt sommerpreg over oppdateringene der nå..?) Minst lest og minst oppdatert blir spalten som tar størst plass... Vi må gjerne legge ut stoff fra Ørneblikket, både som teasers i forbindelse med utgivelse (jeg skal forsøke å ordne noe på det), samt artikler som har vært på trykk. Vi har og vil fortsatt produsere stoff som også fortjener å ligge tilgjengelig på nett over en lengre periode! Jeg synes godt du må se på en ny oppbygging av hjemmesiden, hvor oppslagssiden må inneholde bokser og lenker videre til forum, nyhetslenker, klubbnytt, feature og Ørneblikknytt. Blant disse er nyheter og chat viktigst. Kanskje du i stedet for snakkeboks med innlegg om alt, gjør noen grep og satser på å utvikle forumet til det chattestedet som snakkeboksen er i dag? Og klubbnyttspalten kan nok med fordel reduseres.... Lykke til! |
| Tilbake til toppen |
|
| christian | |
Takker for innspill, Inge. Jeg vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener med oppbygging... Kunne du vært mer konkret, og evt laget en "grovskisse" og sendt den til meg? Når det gjelder lenker til Palace-nytt, så bruker jeg automatisert "nyhetshenting" som jeg forsåvidt kan tilpasse noe, men det er vanskelig å få med alt av Palace-nytt og samtidig filtrere ut det som ikke har med CPFC å gjøre. F.eks. vil det komme my friidrettsstoff i.o.m. anlegget Crystal Palace som stadigvekk er i nyhetene. Dersom jeg bruker BBCs service så er den ikke veldig godt oppdatert synes jeg, men det er forsåvidt fordi den er såpass seriøs at lite annet enn fakta-nytt kommer derfra. jobber forøvrig med et oppdatert utseende på siden, selv om jeg neppe vil avvike veldig fra dagens design med tanke på farger o.l. |
| Tilbake til toppen |
|
| Kai | |
![]() ![]() Registrert medlem #22
Jeg bruker sidene først og fremt til snakkeboksen som jeg sjekker jevnlig flere ganger daglig. Synes nyhetsboksen til høyre er helt ok og jeg kikker bestandig på den. Enig med Inge i at den største biten på siden er den som jeg legger minst merke til. Du har jo tidligere tatt til orde for at vi kan ha blog på siden her. Før har jeg vært tvilende til det, men har nå ombestemt meg. Sommerens transferhendelser er ting jeg gjerne vil kommentere i større ordelag enn snakkeboksen tillater, så en blogmulighet hadde vært fint. |
| Tilbake til toppen |
|
| Gur | |
![]() Registrert medlem #28
Registrert: 5. mar 2005, 18:49Sted: Sotra, utenfor Bergen Innlegg: 4 |
Det første eg ser på når eg kommer inn her e nyhetene midt på siden. Ser gjennom snakkeboksen i tillegg, men er ikkje der største delen av tid går med. Den andre tingen eg bruker sidene til er forumet. Synest det e greit å ha ein plass der du kan henvende deg om du har spørsmål, å bare følge med på saker som blir diskutert. Ellers synes eg siden sånn som den er no er heilt grei sånn layout-messig.. |
| Tilbake til toppen |
|
| Gaute | |
![]() Registrert medlem #55
Registrert: 6. sep 2005, 15:21Sted: Fyllingsdalen Innlegg: 11 |
Kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen med at gjenomsnittsbrukeren bare er inne på sidene i 30-60 sekunder. Ellers er jeg selvsagt opptatt av hva andre palace fans mener, og linkene som blir lagt ut er flittig brukt. Bruker selv mozilla, men av og til laster sidene tregt.. Noen andre som har merket noe til dette? |
| Tilbake til toppen |
|
| christian | |
takker for svarene hittil! At det er biten som tar størst plass som blir oppdatert sjeldnest er jeg smertelig klar over, men jeg vil legge til at det er flere enn jeg som har direkte tilgang til å skrive nyheter o.l. der... *kremt kremt* Når det gjelder farten på sidene, så er det nok grunnet serveren som rednblue.org ligger på. Jeg bruker Hostean som webhotell/server og deres servere befinner seg i USA. Dvs at all info dere laster ned til nettleseren (uavhengig om det er Explorer/Mozilla/Firefox/Opera el.a.) hentes fra USA. Riktignok går det noe fortere enn A-post Jeg kikker etter et annet sted å ha sidene, og ønsker da primært å bruke et firma med servere i Norge eller i det minste i Skandinavia/Nord-Europa. Da vi ikke er noen rik supporterklubb prøver jeg å finne et webhotell som har en lav pris/raske servere og ikke minst høy oppetid! Den nåværende serveren hadde veldig mye nedetid tidligere (det var derfor det rett som det var var vanskelig å få lastet sidene) men er langt bedre i dag. Ønsker fortsatt konkrete forslag til greier å ha med her. Blog er notert og forsåvidt også forsøksvis satt opp, men jeg ønsker å se på andre løsninger på dette. |
| Tilbake til toppen |
|
| Gå til side >> |
![]()
|