| Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Crystal Palace >> Crystal Palace Supporters Scandinavia | ||
| Ørneblikkets og Supporterklubbens framtid | << Forrige tråd | Neste tråd >> | |
|
|
| Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø | Denne tråden er nå stengt |
| Forfatter | Post |
| christian |
|
nettredaktør![]() ![]() Registrert medlem #1
Endelig er altså Ørneblikket 48 levert til trykking, og vi får vel ta diskusjonen av bladets og klubbens fremtid så fort som mulig. Skal vi ha noe blad slik som nå, så må det være noen til å ta over som redaktør etter inneværende sesong, ettersom jeg ikke orker mer og heller ikke vil ha tid neste sommer. Jeg vil liste noen alternativer til dagens ØB her, så kan disse være utgangspunkt for eventuelle synspunkter... * Årsmagasin Et årsmagasin er forsåvidt også avhengig av en redaktør, men med �N utgivelse per sesong, så trenger ikke det å være i nærheten av like tidkrevende som i dag! Som supplement til årsmagasinet vil flere av de faste spaltene være å finne her på nettsidene i stedet for papir. * Online Magasin Ørneblikket Online, om du vil. Slutt på papir-utgivelser, men et Ørneblikket som har faste utgivelser i form av online-samling av artikler 4-6 ganger i året. I tillegg mulig å laste ned som pdf for å printe ut. En fordel er jo at det ikke er så viktig å fylle et gitt antall sider (på papir måtte det være et antall sider som går opp i 4), og ved deadline så publiseres magasinet med det som måtte være tilgjengelig av artikler og stoff uavhengig av mengde. * Ren web-basert supporterklubb Ørneblikket opphører totalt, og CPSS drives kun på nett i form av rednblue.org slik den ser ut i dag, altså ikke noen spesielle artikler eller utgivelser av noe slag. * Intet Ørneblikk, ingen nettside, ingen supporterklubb Denne løsningen trenger vel ingen nærmere presentasjon. Vi vil jo alle følge Palace uansett om det finnes noen Crystal Palace Supporters Scandinavia eller ei, men jeg tror og håper at alle er interessert i å fortsatt supporterklubb for Palace her i Skandinavia! Selv er jeg en tilhenger av den første løsningen, evt. med regelmessige publiseringer � la Online Magasin-løsningen. Jeg tror et årsmagasin kunne være en flott løsning, og ser vel for meg at den evt. gis ut i forbindelse med serieåpning i England med innhold både basert på den foregående sesong og en ny sesong. Men slike detaljer kan jo diskuteres senere. I denne etterhvert lange posten, vil jeg jo legge til at vi også bør finne en måte å drive klubben på, da tenker jeg først og fremst på medlemskontingent og slikt. Alle løsningene over er avhengig av inntekter, til utgifter i forbindelse med nettstedet såvel som evt. trykking av materiale. Dessuten har vi snakket om å sette av deler av kontingenten til konkurranser med attraktive premier. uansett: UP THE EAGLES!! [ Endret 7. okt 2006, 16:24 ] |
| Tilbake til toppen |
|
| Kai |
|
![]() ![]() Registrert medlem #22
Strengt tatt er vel dette en sak for årsmøtet, men en diskusjon om temaet er viktig å ta. Etterhvert har også jeg fått mer og mer sans for alternativ 2 da pdf. formatet er veldig fint å skrive ut. Men en blanding av 1 og 2 er ikke å forakte. |
| Tilbake til toppen |
|
| christian |
|
nettredaktør![]() ![]() Registrert medlem #1
klart en sak for årsmøtet, men blir vi 4 stykker der, men det er greit å høre hva "grasrota" sier. Dessuten er det jo ikke umulig at det blir 4-5 stykker på årsmøtet... og da er det kanskje litt tynt? |
| Tilbake til toppen |
|
| Gur |
|
![]() Registrert medlem #28
Registrert: 5. mar 2005, 18:49Sted: Sotra, utenfor Bergen Innlegg: 4 |
Eg har ikkje hatt bladet så lenge, blei palace fan for bare 2-3 år siden. Men eg synest iallefall det e stor stas kvar gang eg får Ørneblikket i postkassa! Men såklart, om det er masse stress, å ingen vil påta seg ansvar, går det jo fint med bladet på nettet.. Men personlig betaler eg gjerne noen kroner ekstra for å få tilsendt blad. Og om dette blir bare en gang i året, så e det for meg bedre enn å ha det bare på nettet..
[ Endret 30. nov 2005, 23:05 ] |
| Tilbake til toppen |
|
| Mats Ramo |
|
Trønder![]() Registrert medlem #10
Et blad leses gjennom nøye og er noe håndfast ei nettside blir liksom ikke det samme! |
| Tilbake til toppen |
|
| Terje |
|
![]() Registrert medlem #13
Jeg har hele tiden sagt at jeg synes alternativet med et årsmagasinet er en bra løsning. Alle synes det er best med 4 utgaver i året, men det lar seg ikke gjennomføre, det må vi bare innse. Når det gjelder online pdf er jeg mere usikker, vil ikke dette medføre omtrent akkurat de samme problemene vi har idag? å fylle bladet? Å stramme inn utsendelse, trykking etc. etter at bladet er ferdig snekret hadde vært et overkommelig problem, det er vel selve innholdsproduksjonen som byr på problemer? I tillegg til det redaksjonelle ansvaret? Jeg ser ikke helt hvordan dette blir annerledes selv om magasinet er online. Jeg er derimot veldig for en enda mere aktiv webside, med konkurranser, turer etc har jeg tro på at vi kan få til dette. Opprettholder vi medlemsavgiften er det mere cash til morsomme påfunn for betalende medlemmer som får tilsendt eget passord og brukernavn. |
| Tilbake til toppen |
|
| Mats Ramo |
|
Trønder![]() Registrert medlem #10
Det hadde vel vært bra om vi fikk trykket ørneblikk nummer 50 før vi la ned bladet |
| Tilbake til toppen |
|
|
|