Forum

Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Crystal Palace >> Crystal Palace FC
Din Palace-favoritt gjennom tidene? << Forrige tråd | Neste tråd >>
Start ny tråd
Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø
Forfatter Post
christian
6. mar 2011, 16:11
Siter
nettredaktør

Registrert medlem #1
Sted: Oslo
Inspirert av en tråd på CPFC BBS, ville det være artig å høre hvem som er din favorittspiller i den tiden du har holdt med Palace?

For mange er det kanskje en spiller fra den tiden du begynte å holde med Palace.

Så hvem er din favoritt, og HVORFOR?

Simon "Jolly" Rodger
Av en eller annen grunn er det Simon Rodger jeg har som en favorittspiller i Palace. Han gjorde alltid en solid, uspektakulær jobb. Tror det var Kai som mente han alltid spilte til 7 på spillerbørsen Men han hadde en slepen venstrefot og slo som regel gode cornere. Dessuten var han blant heltene fra den første administrasjonsperioden, noe som gir han en viss legendestatus, om man kan si det.

[ Endret 6. mar 2011, 16:11 ]
Tilbake til toppen
Nettsted
Anders
8. mar 2011, 11:41
Siter
Anders

Registrert medlem #26
Jeg har vanskelig for å velge en favoritt. Jeg var veldig glad i det første Palace laget jeg fikk se på tv. Jeg hadde fulgt klubben med et barns entusiasme for det ukjente i et par år, etter at mamma en gang spurte meg hvilket lag som var favorittlaget mitt på tippekupongen. Det var Crystal Palace så klart. Mulig jeg bare likte navnet godt, det viktigste var at det ikke var Liverpool, de hadde jeg bestemt meg for ikke å heie på, fordi alle andre gjorde det.

På slutten av 80-tallet fikk man plutselig se høydepunker fra kampene og kunne lettere lese om CPFC. Ian Wright og Mark Bright var i ferd med å bli fotballøyas heteste duo, og Palace hadde i det hele et veldig spennende lag. Om jeg var interessert før, så var jeg solgt nå.

Crystal Palace-laget som slo Liverpool i FA cup semifinalen 8. april 1990: N.Martyn, J.Pemberton, R.Shaw, A.Gray, G.O'Reilly, A.Thorn, P.Barber, G.Thomas, M.Bright, J.Salako, A.Pardew. Ian Wright var skadet under semien, og kom inn som innbytter i finalen(e).

1990-1991 sesongen var en eneste lang jubelsesong. Nigel Martyn var solid som alltid, Eric Young var kommet til klubben, og ga alltid 110%, Geoff Thomas dominerte midtbanen mot de fleste lag, og Ian Wright spilte fantastisk som spiss. Vi hadde i det hele tatt en sentrallinje som alle lag misunte oss.

Er som sagt vanskelig å velge en, men hadde man spurt meg høsten 1990, så hadde det blitt Ian Wright. Palace har aldri hatt en spiss siden som kunne måle seg med han.
Tilbake til toppen
Snorre
12. mar 2011, 16:54
Siter
Registrert medlem #24
Sted: Sotra / Bergen
Atillio Lombardo

Aldri har jeg opplevd et større fotballtalent ikle seg den rød-blå trøyen. En spiller som rett og slett var for god for Palace, men som likevel gav alt og var en høyt elsket og lojal spiller for klubben. En fantastisk fin fyr og en ekstraordinert god fotballspiller som jeg takker min skaper for at jeg fikk se spille for Palace. Reddet nesten klubben på egenhånd i 97/98 og ble med oss videre sesongen etter på tross av nedrykket. Dypt respektert og dypt savnet!

[ Endret 12. mar 2011, 16:55 ]
Tilbake til toppen
Kai
12. mar 2011, 17:56
Siter

Registrert medlem #22
Rent fotballmessig er det ingen som kommer opp mot Lombardo. Aldri hverken før eller senere har klubben hatt en spiller med slike ferdigheter, så det må bli enten ham eller Ian Wright.
Tilbake til toppen
Kenneth
15. mar 2011, 15:51
Siter

Registrert medlem #33
Jeg må si jeg alltid hadde stor glede av Nigel Martyn, Ian Wright og Eric "ninja" Young. husker jeg tok på meg pannebånd på trening for å ligne Young (malte meg ikke i ansiktet) som gutt. Husker også Lombardo som gutta over nevner, stor spiller!

i "nyere tid" må jeg si Johnson og Speroni er soleklare favoritter!
Tilbake til toppen

Hurtigsvar:

Start ny tråd

Gå til:     Tilbake til toppen

Distribuer denne tråden: rss 0.92 Distribuer denne tråden: rss 2.0 Distribuer denne tråden: RDF