| Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Crystal Palace >> Crystal Palace Supporters Scandinavia | ||
| Ørneblikket 51 | << Forrige tråd | Neste tråd >> | |
![]()
|
|
| Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø |
| Forfatter | Post |
| christian | |
nettredaktør![]() ![]() Registrert medlem #1
Inge Lauritzen har tatt over som redaktør i Ørneblikket, og personlig mottok jeg nr. 51 i posten i dag, lørdag. Jeg ble svært imponert! Dere som ennå ikke har mottatt bladet, kan bare glede dere, da det definitivt er det beste ØB til dags dato! Jeg åpner denne tråden for å ta en liten diskusjon på bladet, hva som er bra og hva som kan bli bedre. Kort sagt var jo egentlig alt bra, men la oss ikke la Inge hvile på sine laurbær! * En ting som slo meg, var at blåfargen som er brukt som bakgrunn i boksene på side 2, der vi finner Inges lederartikkel samt info om supporterklubben og bladet, gjorde det noe anstrengende å lese teksten. Dette er antakelig et resultat av trykkingen, og jeg foreslår en enda lysere farge til neste blad, så det blir bedre kontrast. Litt av det samme problemet var det med teksten "Organ for Crystal Palace Supporters Scandinavia * nr 51 * september 2006" på forsiden. Dette kommer selvsagt av bakgrunnsbildet (som var knall), og vil avhenge nettopp av hva som er bakgrunn. Kanskje bør tekstfargen være tilsvarende den som er brukt til "Ørneblikket" med svart kant og hvitt "fyll". Men på den annen side kan jo dette variere ut fra hva som er brukt som bakgrunnsbilde... Dessverre(?) er det ikke annet konkret jeg har å utsette på bladet, men kommer jeg på noe konstruktivt, så skriver jeg det i denne tråden! Det håper jeg også DU vil gjøre! PS: Som nylig avgått redaktør, så vet jeg nå hvordan det er å hoppe før Wirkola |
| Tilbake til toppen |
|
| Inge | |
![]() ![]() Registrert medlem #2
Jo, rasteret på side 2 oppførte seg dårlig. Det så helt fint ut på skjerm og da jeg jobba ut bladet i MS Publisher. Da dokumentet ble konvertert til pdf, så endra oppløsningen seg til et veldig grovkornet raster. Noen som har forbedringstips om dette..?! Lyserer raster går an, men mest sannsynlg dropper jeg raster hvis det ikke er noen løsning på dette... Jeg ser også poenget med teksten på framsida i blå/rød - den er ikke enkel å se/lese. Jeg ville gjerne ha våre farger, men jeg skal passe på å ta hensyn til underliggende bilde i de kommende nummer. For øvrig har jeg sendt ut en e-post til alle involverte i dette nummer samt en god del andre, med plan for nr 52, forslag til nye oppslag og oppfordring om å bidra med småtterier. Jeg kommer nok til å hale og dra litt, men jeg hadde satt stor pris på om jeg fikk tilbakemeldinger om skriving uten at jeg maser for mye! For visst er presentasjonen viktig (og jeg takker og bukker for alle gode og hyggelige ord!), men bladet er først og fremst bra fordi vi har godt og variert stoff, og fordi vi har mange som bidrar. På dette området er alle viktige. Derfor skal også DU sette av en time eller tre denne høsten for å skrive/lage en sak som skal inn i Ørneblikket! Agree!?!! |
| Tilbake til toppen |
|
| Kai | |
![]() ![]() Registrert medlem #22
Er enig i Christians betraktninger. Hvis jeg skal være ekstremt pirkete var muligens layout'en på noen av sidene litt rotete. Jeg tenker da på de sidene hvor det var plassert bokser nederst på siden. Kanskje de heller burde vært ytterst el.l.? |
| Tilbake til toppen |
|
| Inge | |
![]() ![]() Registrert medlem #2
Hei Kai! Jeg tror at lay-outen kan virke rotete fordi det blir tett med tekst og for lite luft rundt tekst og bilder. Boksene skal i utgangspunktet lett kunne skilles fra hovedoppslaget på siden. Jeg kommer nok til å bruke bokser i fortsettelsen, med med litt tykkere strek rundt og med mer luft mellom strek og tekst og mellom bilde og tekst/strek. Jeg har valgt å bruke boksene for å få med en del smånotiser som ellers gjerne uteblir. Kanskje oppslaget på Goldberg, hvor boksene sto ytterst til høyre, muligens så ryddigere ut... Jeg skal prøve meg fram videre. De er viktig å variere. Jeg holder fast på de to fontene; en type til heading (Lucida Sans Unicode) og en annen til ingress og brødtekst (Microsoft Sans Serif). I tillegg bruker jeg Impact på Ørneblikket. MEN, for ikke å spore helt av; det viktigste er uansett å få tekst og stoff å jobbe med! Det er ALLES utfordring i ukene og månedene som ligger foran oss!! Uten dette får vi et labert blad. Kom igjen! |
| Tilbake til toppen |
|
![]()
|
|