Forum

Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Crystal Palace >> Crystal Palace Supporters Scandinavia
Oppdateringer på crystalpalace.no << Forrige tråd | Neste tråd >>
Start ny tråd
Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø
Forfatter Post
christian
4. jul 2009, 14:47
Siter
nettredaktør

Registrert medlem #1
Sted: Oslo
Som dere ser er Chatboksen flyttet til topps, over siste poster fra forumet, basert på ønske om dette.

Jeg bør vel også få ut fingern å oppdatere diverse annet her... Blant annet ser jeg ingen grunn til å ha nyheter på forsiden, da det er så sjelden det blir lagt inn noe der at det vel knapt nok kan kalles nyheter.

På ønskelisten (min egen vel å merke):
  • Bedre logo og bilde i headingen...
  • Blogg-funksjon, dvs. at alle CPSS-medlemmer kan skrive sin egen Palace-blogg.
  • Mer informativ forside, tydeligere informasjon om supporterklubben.
  • Mulighet for CPSS-medlemmer å velge sin egen hovedside (om man ønsker å gå rett til forumet f.eks. når man er logget inn.)
  • PayPal for betaling av medlemskontingent.
  • Oversikt over tidligere Palace-spillere
  • Ørneblikket-arkiv

Andre ønsker? Noe som er håpløst utdatert, feilaktig, lite brukervennlig el.l.? Fyr løs! Jeg kan ikke garantere at jeg klarer å tilpasse alt, men det skader ikke med innspill...
Tilbake til toppen
Nettsted
Kenneth
11. aug 2009, 14:02
Siter

Registrert medlem #33
Hei Christian,

er det muligheter for å importere ferske nyheter fra andre sider til oss?

Slik at våre brukere hele tiden får relevant info.

Eller er dette komplisert og krever for mye tid? kan hjelpe til hvis det trengs:-)

mvh
Tilbake til toppen
christian
31. des 2009, 11:20
Siter
nettredaktør

Registrert medlem #1
Svarte vel i grunnen aldri på spørsmålet ditt, Kenneth.. beklager det. Det er fullt mulig å ha Palace-nyheter på forsiden, hentet fra ulike RSS-feeds, men av erfaring så vet jeg at det er vanskelig å begrense til Palace samtidig som man faktisk får relevante saker.

Ideelt sett skulle vi klart å oppdatere med nyheter selv, slik f.eks. Portsmouth supp.klubb får til - www.pompey.no - men faren er at det sklir ut og sjelden blir oppdatert, noe som igjen får sidene til å virke "døde". Godt synlige utdaterte nyheter er et stort NEI i første kapitlet av nett-håndboka

Jeg har så smått gått i gang med noen artikler for sidene og også noen endringer... igjen. Det er for så vidt uheldig å endre for ofte på nettsteder, men jeg synes at med så sjeldent oppdaterte nyheter som vi har per i dag, er det liten vits i å profilere dette så tydelig på forsiden, og dermed mener jeg at funksjonen til hele forsiden bør revurderes. Det har jeg selvsagt noen tanker om.

Chatboksen er den mest aktive delen av siden - for ikke å si supporterklubben i det hele tatt - så den skal bevares. I tillegg er forumet forholdsvis aktivt, mye takket være målscorerkonkurransen, så den skal også være tydelig på forsiden. Utover det bør vi ha kort info om CPSS (samt medlemskap) og også informere om deadline for Ørneblikket. Nyheter fra supporterklubben er såpass sjeldne, at jeg ønsker kun overskriftene på forsiden. Blogg? For tiden er det ikke noen bloggsystemer jeg er fornøyd med for systemet jeg kjører (e107 - www.e107.org), men jeg kunne tenke meg en løsning der alle registrerte medlemmer kan skrive sin egen blogg under crystalpalace.no, som et alternativ til nyheter.

Tar svært gjerne imot innspill på hva en forside bør inneholde (og alt som har med nettsidene å gjøre ellers også, selvsagt). Undersidene er mer åpne, der kan man alltids legge til artikler som de måtte dukke opp, deriblant artikler som har vært å finne i Ørneblikket, reiseguider, o.l. Forsiden, derimot, bør være noenlunde oversiktlig og innbydende både for førstegangsbesøkende, de som sporadisk sjekker siden og vi som er innom et par ganger daglig.
Tilbake til toppen
Nettsted

Hurtigsvar:

Start ny tråd

Gå til:     Tilbake til toppen

Distribuer denne tråden: rss 0.92 Distribuer denne tråden: rss 2.0 Distribuer denne tråden: RDF