| Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Crystal Palace >> Crystal Palace FC | ||
| John Bostock til Spurs | << Forrige tråd | Neste tråd >> | |
| Gå til side >> |
![]()
|
| Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø |
| Forfatter | Post |
| Kai | |
![]() ![]() Registrert medlem #22
Her er brevet jeg fikk fra the Football League. Det gjør i det minste noen ting litt klarere: Kai Thank you for your recent correspondence concerning the transfer of John Bostock from Crystal PaIace to Tottenham Hotspur. Please accept my apologies for the delay in responding. This issue and a number of other issues has seen a particularly high volume of enquiries. The Football League has been working hard to work through the backlog. I hope the following explanation of the Professional Football Compensation Committee’s (known as the ‘Tribunal’) decision, puts light upon the actual decision made in relation to the registration of John Bostock. The Committee decided that Tottenham Hotspur Football Club should pay Crystal Palace Football Club an initial compensation fee of £700,000 plus VAT. In addition, Tottenham Hotspur should pay Crystal Palace a further payment of £250,000 in the event of the player making 5 first team appearances for Tottenham Hotspur in a recognised competitive match; a further payment of £250,000 in the event of the player making 10 first team appearances; a further £250,000 in the event of the player making 20 first team appearances; a further £250,000 in the event of the player making 30 first team appearances; and a further £250,000 in the event of the player making 40 first team appearances in recognised matches. Should the player leave prior to completion of 5, 10, 20, 30 or 40 first team appearances then Tottenham Hotspur should pay Crystal Palace pro-rata on the number of first team appearances made. An appearance is defined as the player starting a match or being a used substitute who enters the field of play. In addition Tottenham Hotspur should pay to Crystal Palace a further sum of £200,000 in the event of the player making his full International debut (only National A matches as defined by FIFA count as Internationals for these purposes). An International ‘A’ match is a match arranged between two members of FIFA and for which both Members field their first representative team. Should the player leave Tottenham Hotspur at any time in the future for a transfer/compensation fee in excess of the fee paid, then Tottenham Hotspur should pay Crystal Palace 15% of such excess. We hope that this explains the true picture of the Committee’s decision. Once again we apologise for the delay in response. Yours sincerely Darren Bernstein Customer Services Manager The Football League |
| Tilbake til toppen |
|
| Kai | |
Kort og godt: £700K cash Ytterligere £1.25 millioner t.o.m. 40 kamper £200K ved landslagsdebut 15% av overskuddet ved neste salg Litt usikker på om overskuddet for neste salg er overskuddet av 700K eller av det Spurs måtte ha betalt oss på det tidspunktet. |
| Tilbake til toppen |
|
| christian | |
nettredaktør![]() ![]() Registrert medlem #1
ok, det gjør det litt klarere. Og er bedre ennslik jeg hadde forstått det. tross alt... |
| Tilbake til toppen |
|
| christian | |
nettredaktør![]() ![]() Registrert medlem #1
forresten: bra jobba Kai! Oversett brevet så har Inge en side dekka til neste ØB
|
| Tilbake til toppen |
|
| Ørn | |
![]() Registrert medlem #77
Bra jobba, Kai |
| Tilbake til toppen |
|
| Terje | |
![]() Registrert medlem #13
Kan vi egentlig forvente mere enn potensielt 2 mill for en 15-16 åring? Greit nok at han kanskje er Englands største talent i sin årsklasse, men det er fortsatt mest sannsynlig at han aldri blir noen toppspiller! Det er en haug av eksempler på vannvittige talenter som har blitt store i eget hode først, og det er sjelden god medisin for en ung spiller. Gitt de løpende utbetalingene på 250K synes jeg egentlig avtalen er sånn høvelig grei. |
| Tilbake til toppen |
|
| Ørn | |
Tja...! Er rimelig uenig med deg Terje. Sett at Tottenham kjøper 30 spillere med like stort potensial som Bostock, noe som tilsvarer rett i overkant av 200 millioner kroner. Slår 3-4 av disse gjennom og blir faste A-lagsspillere har de allerede tjent inn utleggene sine. Av de resterende spillerene vil mest sannsynlig mesteparten av dem gå for ca. samme sum vi fikk, eventuelt free transfer eller høyere... Jeg synes det er "peanuts" for Spurs å legge ut 700k for en potensiell engelsk A-landslagsspiller (det snakkes om et av verdens største midtbanetalent) og slår han gjennom og blir A-lagsspiller for Spurs er jo ikke akkurat £2,000,000 så mye penger, er det vel? Men selvfølgelig er det ikke samme ranet, som det hadde vært med skarve £700,000... |
| Tilbake til toppen |
|
| Terje | |
![]() Registrert medlem #13
Jeg har lyst til å snu eksempelet ditt på hodet, hvis Tottenham kjøper 30 spillere med Bostock-potensial, og ingen av de blir noe av, er det ikke da dyrt med 200 mill? Jeg kan være enig i at ratene burde vært mere progressive og steget fra f.eks 250K ved første fem kamper til f.eks 2 mill. ved landslagsspill. Da ville de små klubbene blitt belønnet om "produktet" deres hadde lykkes. Poenget mitt er at det er et ekstremt usikkert kort å satse på en 16 åring, det er mye som skal klaffe både på og utenfor banen for at spilleren skal bli en toppspiller. Jeg har ikke tall på hvor mange nye Ronaldinho'er jeg har lest om på hjemmesider til relativt små klubber de siste 10 årene, hvor er de nå? |
| Tilbake til toppen |
|
| Kai | |
Jeg synes fortsatt vi fikk for dårlig betalt for Bostock. Særlig synes jeg det innledene beløpet burde vært høyere, men er glad for at tilleggene er større enn hva som først ble sagt. 15% av videresalg er ikke så verst, men jeg skulle nok sett at vi hadde fått f.eks 25% eller 30%, som nok hadde vørt mer rettferdig. Når Bostcok blir solgt til Chelsea om tre år er sikkert summen £20 millioner, så noen småpenger blir det uansett. |
| Tilbake til toppen |
|
| Ørn | |
@Terje: om ingen av de 30 spillerene blir virkelig gode, vil de allikevel klare å selge noen av disse spillerene videre til relativt ok sum. Husk at dette er en av Europas største midtbanetalent. Tror sjansen er ytterst liten at Spurs kan tape penger på denne handelen... |
| Tilbake til toppen |
|
| Gå til side >> |
![]()
|