| Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Crystal Palace >> Crystal Palace FC | ||
| Transfervinduet, Januar-08 | << Forrige tråd | Neste tråd >> | |
![]()
|
|
| Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø |
| Forfatter | Post |
| Terje | |
![]() Registrert medlem #13
Det er ganske uvant for en Palace-supporter å vite før et transfervindu at vil bli store endringer, som regel kan man sitte fem minutter før midnatt den dagen vinduet lukkes og febrilsk trykke "update" på pcen med fingrene krysset for at noe skal skje, som regel forgjeves. I beste fall karrer vi i siste liten inn en eller annen blindgjenger i engelsk fotballhistorie, fra lavere divisjoner, eller fra benketilværelse i annen klubb (var det noen som sa Wayne Andrews? Stuart Green? Shefki Kuqi?). Denne gangen blir det annerledes! Det er vel få som vil hevde noe annet enn at Januar vil by på store endringer, spørsmålet er om det vil bli til det bedre? Hvem bør kastes og hvor bør vi forsterke? Personlig håper jeg på et par nye sidebacker, Clint Hill har aldri vært noen venstreback, og her er det tynt...det er nok for tidlig å satse på Hills, og Wiggins kan vi vel ikke håpe på denne sesongen. Warnock uttalte at Matt Lawrence ikke hadde gjort en feil siden han kom til klubben, så å håpe på en rask, offensiv høyreback er nok forgjeves. Det er mulig Matty gjør få feil, men for det første greier han ikke slå en pasning over fem meter, for det andre er han ufattelig treig, for det tredje har han vel enda ikke vært over midtbanen. Butterfield må med andre ord ha blitt utrolig dårlig, eller kanskje NW ikke verdsetter offensive bidrag fra backposisjon? I tillegg trenger vi (som vanlig) flankespillere, Ifill er vel den eneste etablerte vi har i den posisjonen, og skadesituasjonen gjør ham usikker. Det hadde vært utrolig bra med en skikkelig, venstrebeint flankespiller...det har vi i mine øyne ikke hatt siden Julian Grays dager. Til slutt ser jeg for meg en spiss med hurtighet, vi har nok targetmen... Ut: Kennedy, Dickov, Kuqi, Green, Scowcroft, Fletcher (her er det nok å ta av..) |
| Tilbake til toppen |
|
| Kai | |
![]() ![]() Registrert medlem #22
Veldig enig i vurderingene dine Terje. Forsvaret bør styrkes med minst en mann. Det burde vel være gode sjanser for å beholde Hill pluss få noen kroner for Cort. Savner fortsatt fart bakover på banen. Kantspillere er så absolutt noe vi må ha. Ifill er jo bare skadd og da står vi igjen med Kennedy og Martin. Hmmm...Noe sier meg at dette vil bli prioritert. Da gjenstår to viktige posisjoner: en rask spiss og en offensiv midtbanspiller. Håper vi klarer å skaffe noen som har litt rutine, og ikke bare guttunger. Green, Hughes, Cort og Kuqi blir sannsynligvis solgt / gitt bort samt at lånespillerne Songo'o og Dickov blir sendt tilbake. Tror Warnock gjerne vil beholde Clint Hill og Shaun Derry. Tror faktisk vi kjøper Derry tilbake fra Leeds. |
| Tilbake til toppen |
|
| Kenneth | |
![]() ![]() Registrert medlem #33
Ut mener jeg følgende: Green, Dickov, Kennedy, Scowcroft, Kuqi, Craig--- daukjøtt i mine øyne.. Jeg mener også det bør satses sterkere i alle posisjonen og ledd.. Inn er litt værre, da NW har sikkert ikke de altfor store midlene å bruke.. men hvorfor ikke hente inn endel spiller med PL erfaring.. får hevet nivået litt, og slik at de yngre spillerne lærer seg den mentaliteten og kvaliteten.. hadde jo vært litt morsomt hvis de hadde sett seg over dammen til skandinavia og hentet litt spillere herfra.. fått opp entusiasmen her hjemme og! vil gjerne se nordmenn i palace! |
| Tilbake til toppen |
|
| Kai | |
Ryktene sier jo at Rob Kozluk står høyt på ønskelista og det er nok den typen spillere NW vil gå etter. Rutinerte, solide men veldig uspektakulære spillere. Har på følelsen at Scowcroft blir da vi behøver en spiller som gir oss en dimensjon i lufta. Sånne typer er fine å ha som innbyttere i slutten av kamper når man trenger mål. Skulle ikke overraske meg om Idrizaj bli sendt tilbake til Liverpool. Craig er jeg mer usikker på. Tror mye avhenger av om vi beholder Clint Hill fordi Lee Hills nok er for fersk til kunne stole på utover sesongen. Men det riktig at Craig faller inn i daukjøtt kategorien sammen med de vi allerede har nevnt. Når det gjelder nye spillere så tror jeg ikke vi får de helt store navnene, rett og slett fordi mange PL spillere simpelthen ikke er interessert i å spille i Championship. Oppblåste idioter som heller vil spille reservelagsfotball enn å få skikkelig matchtrening kan holde seg der de er. |
| Tilbake til toppen |
|
| Kenneth | |
![]() ![]() Registrert medlem #33
Men det er virkelig spennende at vi har en ung stall.. vet ikke hva gjennomsnitt alderen er jeg, men den kan ikke være langt over 22år.. og det er jo positivt.. men jeg tror at vi må få inn noen med mer erfaring for å heve laget og gjøre det stabilt. forsvaret har jo vist at de kan sine saker de siste kampene, det har ikke vært stygge sifre på en stund. Men som du sa tidligere kai (tror jeg) Taylor var jo god på vei til å bygge et league 1 lag.. NW har en skikkelig opprydningsjobb å gjøre! Jeg liker den uttalesen han kom med for litt siden at spillerne har 6 kamper på å bevise hva de er gode for, og om de får fortsette på skipet! dette liker jeg å høre ihvertfall... Kan godt hente spillere utenifra, men vi har jo ikke den beste erfaringen med det.. skulle gjerne hatt en med høyt hårfeste lik lombardo:-) eller en finne som jobba like hardt som aki:-) |
| Tilbake til toppen |
|
| Kai | |
Strengt tatt burde vi henta tilbake Aki Faktisk er han den perfekte spilleren for et lag som vårt akkurat nå. I den grad jeg tør å se inn i framtida så så tror jeg at neste sesong kan by på et stort løft for oss. Med alle de unge spillerne som får sjansen nå så må det bli bra. Tenk når Bostock, Hills, Moses, Scannell mfl får litt mer rutine! |
| Tilbake til toppen |
|
![]()
|
|