Forum

Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Alt annet >> Fotball-verden
Rosenborg = Norges Crystal Palace! << Forrige tråd | Neste tråd >>
Start ny tråd
Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø Denne tråden er nå stengt
Forfatter Post
christian
25. okt 2007, 19:05
nettredaktør

Registrert medlem #1
Sted: Oslo
Det er lov å være litt stolt av vårt Palace når Rosenborg tydeligvis forsøker å bruke den velkjente Palace-strategien med å skifte manager så ofte som mulig. Selv om jeg er aldri så glad i the Eagles hadde jeg ikke tørt å tro at noen skulle forsøke å etterligne klubben på noen som helst måte... men det har altså RBK nå gjort. En klubb som stort sett vant alt da stabilitet var selve fundamentet, ønsker tydeligvis en litt annen modell som Palace har hatt relativt begrenset suksess med i en årrekke.

Har vanskelig for å se hvordan RBK skal ta tilbake hegemoniet i norsk fotball så lenge treneren må kjempe imot et bortimot illojalt og udugelig styre... Eller hva synes trønderne der ute?
Tilbake til toppen
Nettsted
Kai
25. okt 2007, 20:38

Registrert medlem #22
Godt poeng! Tror RBK fortsatt sliter med en form for bakrus etter at Eggen perioden var over og de har aldri klart å innfinne seg med at de ikke lenger er totalt dominerende i norsk fotball.

Greit at de har hatt en dårlig sesong, men synes fortsatt at det er litt merkelig at Tørum får fyken. Det er aldri lurt av noen klubb å hente inn en haug med ex-spillere til å ta seg av diverse udefinerbare roller i klubben (jfr. Eggen jnr., Hoftun). Per i dag er ikke RBK lenger Norges mest attraktive klubb for talenter og Tippeligaens beste. Tror lag som både Vålerenga, Brann og Lillestrøm er minst like attraktive som Rosenborg nå - og derfor vil de aldri få tilbake hegemoniet i norsk fotball igjen!
Tilbake til toppen
CpfcSKb
26. okt 2007, 10:10
Registrert medlem #55
Sted: Fyllingsdalen
Fulstendig bak mål å sparke Tørum. Er jo styret i RBK som har ansatt mannen og burde ta hatten å gå, men når klubben der oppe i provinsen prøver for alt i verden å kopiere Brann på -90 tallet, er det bare bra.. Leser i dagens BA at Brann ønsker å ansette Tørum som talentsjef. Høres bra ut!
Tilbake til toppen
Kai
26. okt 2007, 13:19

Registrert medlem #22
Tror gentlig ikke det spiller noen større rolle hvem som er trener for Rosenborg. Per i dag er ikke laget bra nok til å hevde seg helt i toppen av Tippeligaen selv om de gjør det skarpt i CL. Trond Solleid er naturligvis av en helt annen støpning enn Tørum, Perry osv. men heller ikke han kan utrette mirakler. Man trenger bare å se på backrekka deres for å skjønne at de snart må gjennom en stor utskiftning av stallen og per i dag finnes ikke det nok talenter i Norge til at de klarer å gjenreise sin stilling som dominerende i Norge.
Tilbake til toppen
Bjørn
26. okt 2007, 20:20

Registrert medlem #23
Sted: Kongsberg
Mulig jeg tar feil så trur jeg det dummeste RBK har gjordt var og sparke Ola Bye. Når styret ikke har tillit til en mann som tar the dubble, sier det egentlig det meste. Da ønsker man ikke stablitet. Men jeg er sikker på at RBK kommer tilbake, men det vil fohåpentligvis ta noen år.
Tilbake til toppen
Inge
26. okt 2007, 23:44

Registrert medlem #2
Sted: Hakadal
Jeg kommer inn på dette i kommende Ørneblikket..
Tørum er sympatisk og fotballfaglig sterk. Det er likevel et faktum at spillerne har prestert usannsynlig ujevnt i år og at man ikke har lykkes å etablerer et godt offensivt mønster. Vi har sluppet inn altfor mange mål og tapt altfor mange kamper.

Tørum har ikke lykkes som leder for spillerne i Rosenborg. Logikken i toppfotball er at da må han gå. Men det er god grunn til å spørre; hva har man gjort i fellesskap for å gjenskape og sikre de gode prestasjonene uke etter uke. Vi vet at laget består av mange gode spillere og vi ser jo at laget kan glimte til, men det blir for lenge mellom hver gang... Da mener jeg at det har mye med holdninger gjøre. Hvordan jobbes det med sånt?

Vålerengen sleit jo med det samme. De underpresterte, men har klart å justere ting på plass. Bl.a. ved at Myhre gikk fra sin post.

Dere veit at jeg er tilhenger av å gi trenere/managere tid. Like mye ønsker jeg at hele apparatet ble mye mer profesjonelt på å gjenskape de gode prestasjonene uke etter uke. Det kan ikke stå og falle på en person.

Rosenborg vil nok aldri få den samme dominerende posisjon som de hadde under Eggen. Ikke nødvendigvis fordi de roter det til sjøl. Jeg er ganske så sikker på at de klarer å rydde opp i det administrative tullballeriet.

Nei, det handler vel så mye om at flere toppklubber i Norge er sikret god nok økonomi til at de ikke må selge spillere som før. Det handler også om at det produseres flere talenter enn noen gang før og at tilgangen på utenlandske spillere er god. Så handler det om at andre norske klubber er attraktive fordi de har vist at de kan ta opp kampen med Rosenborg.

Rosenborg vil ikke ta gull neste år. De har en backlinje som må skiftes ut, som Kai så riktig påpeker. Kvarme, Koppinen og Dorsin slutter. Strand og Basma er for gamle. Stoor er for dårlig. Det er elendig styring at dette ikke ble avklart før overgangsvinduet i august stengte. Koppinen og Dorsin burde ha vært avkrevd svar til da og nye spillere burde vært på plass.

Jeg har likevel ingen tro på at alt dette resulterer i en permanent midttabelltilværelse for Rosenborg. Vi vi nok være med å kjempe i toppen, men norsk liga er langt mer uforutsigbar enn før. Og bra er det. Så lenge Rosenborg vinner til slutt
Tilbake til toppen
Start ny tråd

Gå til:     Tilbake til toppen

Distribuer denne tråden: rss 0.92 Distribuer denne tråden: rss 2.0 Distribuer denne tråden: RDF