Forum

Crystal Palace Supporters Scandinavia >> Forum >> Alt annet >> Fotball-verden
RBK seriemester << Forrige tråd | Neste tråd >>
Gå til side       >>   Start ny tråd
Moderatorer: christian, Kåre, Kenneth, Anders, Bjørn, Kai, Inge, Tor Ø Denne tråden er nå stengt
Forfatter Post
christian
23. okt 2006, 17:39
nettredaktør

Registrert medlem #1
Sted: Oslo
Etter å ha startet en diskusjon angående avgjørelsen av tippeligaen i snakkeboksen, har jeg kommet til at jeg er delvis enig med Snorre som mener at det ikke er stedet å komme med noe som kan virke splittende på Palace-supportere her i nord. Likevel bør det være plass for diskusjon der ikke alle Palace-supportere nødvendigvis samles i samme leier, men den bør heller være her i forumet. Av den grunn har jeg slettet aktuelle poster i snakkeboksen og flyttet dem over hit:

Bjørn
23. oktober 15:57
mens vi er inne på det, det er ikke førstegang ting blir kastet fra tribunene. Mener at tom stadion er en passende straff. Om man ikke får ekskludert de som lager tull da.

christian
23. oktober 14:42
kan være enig at denne snakkeboksen ikke er beste sted å ta lengre diskusjoner, Palace eller annet. Foreslår at vi fortsetter i forumet. synes det uansett er interessant å diskuteRE både tippeliga og supporteroppførsel!

Snorre
23. oktober 13:53
Kai: Nok en gang refererer du til mindretallet. Når 2% buer på en enkeltspiller de ikke liker, så er ikke det representativt for samtlige mennesker på tribunen. Selv om media kanskje fremstiller det som at alle mann alle står og piper så er ikke det nødvendigvis sannheten. Grunnen til at Brann ikke har vunnet serien på 43 år er det enorme forventingspresset som bygges opp hver gang laget gjør det godt, som tilslutt tar knekken på spillerne. Bergensere går ikke rundt og lurer på dette.. dette er vi fullstendig klar over! Likevel tar vi av hver gang, og der ligger den store gåten.

Kai
23. oktober 11:55
Tøv: Å se på Viking er bare trist. Håper de klarer seg fordi en sånn klubb skal ikke spille i Adeccoligaen!

Kai
23. oktober 11:54
Snorre: Naturligvis er det bare et fåtall som driver med slikt, men når det er sagt så er det jo ikke første gang heller. Jeg tenker også på at Brann fansen konsekvent buer ut sitt eget lag og spillere ved første og beste anledning. Og bergenserne lurer på hvorfor de ikke har vunnet serien på 43 år?!?

TØV
23. oktober 11:18
Gratulerer til Inge og andre barter i Palace-nerdegjengen! Litt norsk fotball kan vi vel tåle her: sjelden vi kjenner eim av gull på Selhurst Park. Og om det er ille i Bergen i dag, kan det bli verre i Stavanger om to uker. Vi får iallfall Adeccoligaens fineste stadion.

Snorre
23. oktober 08:49
Kai: Det er en YTTERST LITEN MINORITET av fåreskaller som kaster ting fra tribunen, og jeg syns det blir helt feil å generalisere utifra et slikt grunnlag!

Snorre
23. oktober 08:48
Det virker ikke som om noen skjønner hvordan vi har det her, og Christian har tydeligvis glemt at det er flere Brannsupportere i CPSS medlemsmasse. Hvis dette er en side som liksom skal "samle" Palacesupporterne i Norge syns jeg den kommentaren både var usaklig og upassende!

Kai
23. oktober 08:40
I går håpet jeg på Brann seier men RBK var jo helt klart best og vant fortjent. Typisk Brann supportere å reagere med å kaste ting fra tribunen når de butter imot. Sånne ting skjer bare i Bergen, og det i seg selv er grunn god nok til at de ikke skal vinne serien!

Gur
23. oktober 00:16
Siden dåkke allerede har beveget dåkke utenfor Palace-temaet, får eg vel føye til at de e ein jævlig kveld i byen mellom de syv fjell, om nåkken lurte på kordan vi har det her..

christian
22. oktober 23:34
grattis med gull. Må innrømme at jeg blir litt skaptrønder når Brann snubler, hehe. For mye sutring fra den leiren, og dessuten supportere som pælmer ting på banen og på spillere, sånt blir for dumt.

Det er ikke snakk om sensur av snakkeboksen, det starter vi ikke med, men det er dumt å gi et feil bilde av supporterklubben. Også selv om ingenting av det som står hverken i snakkeboksen eller ellers på siden er "offisiell CPSS-politikk"!
Tilbake til toppen
Nettsted
Kai
23. okt 2006, 18:20

Registrert medlem #22
Det er ikke meningen å rakke ned på Brann spesielt men det er jo bare en uke siden det var kasting av ting og annet tull på Ullevaal under og etter kampen mot Lyn. Dessuten må jo vaktholdet på stadion være latterlig når noen får lov å ha med seg egg inn. Regner ikke med at vakta trodde han skulle spise det?!?

Uansett så regner jeg med at folk i og omkring Brann vet hvem disse tullingene er og dermed burde det jo være en enkel sak å bli kvitt dem?!
Tilbake til toppen
christian
23. okt 2006, 18:53
nettredaktør

Registrert medlem #1
Etter min mening må alt av tilskuerbråk og dårlig oppførsel straffes tidlig, så det ikke utarter seg. Pappkrus og egg er forsåvidt harmløst nok, men i andre land hagler det jo biljardkuler og mobiltelefoner, så reaksjoner må til på et tidlig stadie.

Enig med Bjørn som nevner tomme tribuner. Synes også at ved gjentatte forseelser må poengtrekk til. Bøter gjør ingen forskjell, for den rammer ikke "supporteren".

Selvsagt er det et fåtall som driver med sånt, men for å hindre at det blir flere tullinger så må man reagere. Det beste i dette tilfellet vil vel være om Brann-supporterne selv anmelder kasterne og ekskluderer disse fra kamper.
Tilbake til toppen
Nettsted
Bjørn
23. okt 2006, 20:48

Registrert medlem #23
Sted: Kongsberg
Må si jeg hadde håpet på brannseier i går. Mest for at jeg ønsker og gi pokalen en norges turne før den neste år får permanent opphold i et premieskap i Drammen

Syns det er gøy at det er litt andre lag vinner ikke bare RBK. foresten gøy at TIL slår LSK. Vi trenger et lag fra Nord-Norge i Tippeligaen.
Tilbake til toppen
Gur
23. okt 2006, 23:27
Registrert medlem #28
Sted: Sotra, utenfor Bergen
Eg e enig med deg Bjørn, enten eg sier det som brann-patriot eller ikkje.. Dett e kjekt når andre lag enn RBK vinner. Trenger litt variasjon.

Og det er greit nok at Brann ikkje var bedre enn rosenborg i går, men de har no vert (stort sett) stabile på toppen av tabellen gjennom heile sessongen, og fortjener litt uttelling for det!
Tilbake til toppen
Snorre
24. okt 2006, 08:15
Registrert medlem #24
Sted: Sotra / Bergen
Enig i at det må komme reaksjoner utover bøtelegging, men syns det blir feil når midler vedrørende kollektiv avstraffelse blir nevnt. I dagens BA går Brann-direktør Bjørn Dahl ut med klar beskjed om at de ansvarlige for eggkastingen vil bli utestengt fra Stadion. Pøblene kastet ikke bare egg, de knuste stoler i tillegg, så vi snakker her om folk som går på Stadda utelukkende for å få ut aggresjon. Jeg syns dette er en korrekt måte å angripe problemstillingen på Hvis en person har kreft blir han ikke henrettet med et nakkeskudd med det samme, men man prøver heller å fjerne svulsten som forårsaker den, og det er det SKB prøver å gjøre her. Bra!

Når det gjelder gullet er det jo bare å gratulere RBK, men folk skal vite at når skuffelsen i Bergen legger seg, så våkner ny optimisme. NESTE ÅR TAR VI GULL. Nå kommer Mjelde til å fortsette, og forhåpentligvis klarer vi å beholde stammen i laget. Kjipt å måtte vente ett år til, men når man har ventet i 43 år på noe så er 1 år ganske lite hvis man setter det i perspektiv.
Tilbake til toppen
Bjørn
24. okt 2006, 10:10

Registrert medlem #23
Inge sitt feil plasserte :
Kjære Tor Ø! Nå har Tørum annonsert at gullet skal deles ut i Trondheim neste helg etter seier mot Viking. Jeg går ikke akkurat å håper på Vikingseier, men uavgjort holder for RBK. Mye av sympati for mine venner fra Rogaland, men også fordi Viking hører med i norsk toppfotball. Dere kan jo ende opp med kvalikkamp mot Bryne. I vikarbyråligaen passer først og fremst Molde, og et eller annet lag til.. Men det er ikke akkurat noen drømmeavslutning på sesongen, Rosenborg og Brann.... Lykke til!

Bjørn: Jeg skjønner jo at utrolig mange fotballpunch i Norge synes det hadde vært hyggelig med en annen seriemester enn Rosenborg. Men da må jo det være en klubb som er bedre enn Rosenborg. Vi kan ikke ha sånn tulleserie som i fjor hvor det minst dårlige laget vant serien. Jeg håper at norske toppklubber nå løfter seg og henger med, og byr på stabil konkurranse neste år.

Jeg er enig meg deg at de andre klubbene har en jobb og gjøre, og at man bør bli bedre enn motstanderen. Ikke vente på motstanderen til og bli dårligere.

Nå har jeg sett mange kamper i "serie A" i år og nivået starter og hente inn bunnen av Tippeligaen, Klubber drives mer proft, og viljen til og satse er stor blant de nest beste. Jeg vil ikke se på Kvaliken i år som en rein Walk Over. Både Bryne og B/G har krutt på gode dager.
Dette er positivt. Tipper lag som Viking og Molde kan ha godt av en sesong her, som en reset knapp. Da begge lag egentlig ikke burde være under streken 2 serierunder før slutt.
Tilbake til toppen
Kai
24. okt 2006, 11:38

Registrert medlem #22
Heldigvis er det sånn at ikke RBK er enerådende i norsk fotball lenger. De hadde aldri vunnet serien hvis ikke Høgmo var blitt syk da seriegullet er ene og alene Tørums fortjeneste. Heldigvis kan flere klubber konkurrere med trønderne om å være attraktive på spillermarkedet, og forhåpentligvis er det slutt på den tida hvor RBK kunne plukke ethvert talent som dukket opp fordi ingen andre hadde råd.

Selv om Rosenborg vinner i år kan nok flere klubber utfordre dem neste år. Både Brann, VIF, LSK og muligens Start (med nytt stadion) bør klare å utfordre et aldrende RBK lag som vil få trøbbel med å erstatte alle sine gamle spillere!
Tilbake til toppen
Bjørn
24. okt 2006, 14:13

Registrert medlem #23
Det RBK kommer til og slite med i årene som kommer er mangelfull vilje fra Tippeligaklubbene til og selge stjernene sine. Da må man satse på spillere fra utlandet. Noe Norske klubber har vist vekslende hell på.

Ellers trur jeg på en 2 delt tabell neste år også.
Tilbake til toppen
Kai
24. okt 2006, 15:25

Registrert medlem #22
Det har du nok rett i Bjørn. Siden forskjellene i ressurser er såpass stor sier det seg selv at noen klubber som f.eks HamKam, Sandefjord, Odd osv. aldri kan ta opp kampen med "de store". Det er egentlig litt synd da man f.eks i Sverige har en mye jevnere serie der nye lag stadig hevder seg i toppen.
Tilbake til toppen
Gå til side       >>   Start ny tråd

Gå til:     Tilbake til toppen

Distribuer denne tråden: rss 0.92 Distribuer denne tråden: rss 2.0 Distribuer denne tråden: RDF